Pedagog szkolny
Dane WHO mówią, że depresja jest jedną z najczęściej występujących chorób na świecie. Według prognoz do 2030 r. może być na pierwszym miejscu. Polega na zaburzeniach nastroju. Na jej rozwój wpływa postęp społeczny i cywilizacyjny. Przeczytaj, jak się objawia i jak można jej przeciwdziałać.
Więcej informacji znajdziesz na stronie:
https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/depresja-u-dzieci-i-mlodziezy
Każdy człowiek ma swoje prawa. Dzieci są bardziej narażone na doznawanie krzywdy niż dorośli, dlatego chronią je szczególne prawa. Młode osoby mają także szczególne potrzeby, których realizację również gwarantuje prawo. Zachęcamy do zapoznania się z Zasadami ABCD funkcjonowania Telefonu 116 111:
Więcej informacji znajdziesz na stronie:
https://www.gov.pl/web/numer-alarmowy-112/telefon-zaufania-dla-dzieci-i-mlodziezy
Konwencja gwarantuje prawa dziecka, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia. Przyjęta została przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych w 1989 r., Polska jest inicjatorem jej uchwalenia. Konwencja weszła w życie w 1990 r. Stronami konwencji jest 195 państwa (czerwiec 2015 r.). Polska ratyfikowała konwencję w 1991 r. Zachęcamy do zapoznania się z jej treścią.
Więcej informacji znajdziesz na stronach:
https://www.gov.pl/web/rodzina/konwencja-o-prawach-dziecka
https://brpd.gov.pl/2019/10/22/prawa-dziecka-po-ludzku/
Style uczenia się, według jednej z popularnych teorii, mają związek z preferowanym zmysłem w zakresie odbierania i przetwarzania informacji płynących z otoczenia. Na tej podstawie wyłoniono słuchowców, wzrokowców, czuciowców i kinestetyków. Na czym polegają poszczególne style uczenia się? Wejdź i przekonaj się sam.
Poradnik dla zainteresowanych:
pobierz w pdf
Link do testu diagnostycznego:
https://www.quizme.pl/quiz/start/179200604
„ARS, czyli jak dbać o miłość?” – nowoczesna edukacja dla młodzieży z zakresu profilaktyki uzależnień
Wszyscy wiemy jak trudno rozmawiać z młodzieżą o alkoholu czy narkotykach. Przekonać, że picie alkoholu czy palenie papierosów może negatywnie wpływać na zdrowie nie tylko ich, ale również na zdrowie ich dzieci, o których jeszcze nawet nie myślą. Starając się wesprzeć nauczycieli w tym trudnym zadaniu Państwowa Inspekcja Sanitarna realizuje od 2013 roku, przygotowany przez dr Krzysztofa Wojcieszka, program edukacyjny „ARS, czyli jak dbać o miłość?”. Dzięki tej współpracy uczniowie naszej szkoły uczestniczą w spotkaniach w ramach zajęć z wychowawcą lub pedagogiem szkolnym w ramach profilaktyki uzależnień.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę programu:
https://www.gov.pl/web/gis/ars-czyli-jak-dbac-o-milosc–nowoczesna-edukacja-dla-mlodziezy-z-akresu-profilaktyki-uzaleznien
Wybierz życie – pierwszy krok
Od ponad 5 lat bierzemy udział w programie edukacyjnym dla uczniów dotyczącym profilaktyki raka szyjki macicy. Inicjatywa programu zrodziła się z kampanii edukacyjnej pod tym samym tytułem prowadzonej przez Inspekcję Sanitarną w województwie mazowieckim od początku 2007 roku. Motorem do podjęcia działań edukacyjnych w tym kierunku były niepokojące statystyki, dotyczące przede wszystkim niskiej zgłaszalności kobiet na badania cytologiczne.
Adresaci: Młodzież w wieku 16 – 19 lat (dziewczęta i chłopcy) oraz ich rodzice i nauczyciele.
Cel główny: edukacja młodzieży oraz ich rodziców i nauczycieli w zakresie profilaktyki raka szyjki macicy.
Cele szczegółowe:
• Zwiększenie poziomu wiedzy na temat profilaktyki raka szyjki macicy i wpływu wirusa HPV na jego powstawanie;
• Podniesienie świadomości dotyczącej czynników ryzyka raka szyjki macicy (profilaktyka pierwotna i wtórna);
• Motywowanie kobiet do regularnego poddawania się badaniom profilaktycznym przez całe życie;
• Przygotowanie młodzieży do roli liderów edukacji zdrowotnej w środowisku lokalnym;
• Dostarczenie informacji o świadczeniodawcach wykonujących badania cytologiczne.
Po więcej szczegółów zapraszamy na stronę:
http://www.pierwszykrok.edu.pl/
Znamię? Znam je. Profilaktyka czerniaka
W szkole jest realizowany również program edukacyjny z zakresu profilaktyki czerniaka zainicjowany przez Fundację „Gwiazda Nadziei”. Program adresowany jest do uczniów klas I i II szkół ponadpodstawowych. Zajęcia są realizowane w ramach zajęć z wychowawcą lub z pedagogiem szkolnym.
Cel główny: upowszechnienie wśród młodzieży szkolnej wiedzy z zakresu profilaktyki czerniaka
Cele szczegółowe:
• Przekazanie wiedzy nt. czynników ryzyka zachorowania na czerniaka
• Uświadomienia zagrożeń i zasad profilaktyki oraz wartości odpowiednich zachowań i postaw
Więcej informacji znajdziesz na stronie:
https://www.gwiazdanadziei.pl/szkolenia2